Skip to content

På väg hem…

29 april, 2010

Sitter på tunnelbanan hem, ovan jord vräker årets första vårregn ner över stan. Blixtar lyser upp himlen och åskan mullrar fram, i hörlurarna sjunger en melankolisk Winnerbäck om Anna.
Dagen har varit en av de mest omtumlande på länge på jobbet, såväl som att yrkesmässiga beslut har tagits så tog jag personligen ett viktigt första steg mot tillfrisknade i mitt destruktiva beteende. Jag har räckt ut en hand för att kunna ta emot hjälp. Hjälp som jag måste få för att ta mig igenom det som kommer att komma. Jag kan inte lura mig själv längre, jag har inte kontroll över situationen och jag kommer inte att kunna lösa det själv…. Så den 20 Maj påbörjas ett arbete jag hoppas är den slutgiltiga lösningen…. Jag har hoppat ut i en skrämmande framtid som är helt oviss just nu, hoppas att säkerhetslinan håller!

No comments yet

Kommentera

